 |
Sojuszu L.o.N Forum sojuszu L.o.N
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barbidou
Gość
|
Wysłany: Pią 23:47, 04 Lip 2008 Temat postu: Zasiedlanie kosmosu |
|
|
Jakie macie recepty na sukces pod względem kolonizowania planet?
Czy wolicie wszystkie obok siebie, czy rozstrzelone po każdej galaktyce?
wypowiedzcie się, gdzie i ile macie i jakie są plusy i minusy takiego układu i co byscie zmienili nauczeni doświadczeniem?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Phren
Gość
|
Wysłany: Sob 10:38, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Robie w ten sposob, ze pierwsze powiedzmy 3-4 planety kolonizuje w miare blisko matki zeby zapewnic sobie w razie doplyw surowki lub zeby na tych planetach wytwarzac takze flote. A nastepnie bede kolonizowal planety w innych galaktykach zeby moc w czasie wojny miec wieksze pole manewru i zbukrowac w razie czego gdzies flote... troche pokrecone i nie wiem czy sie sprawdzi bo nie gram zbyt dlugo w ogame, no ale zobaczymy co z tego wyjdzie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Barbidou
Gość
|
Wysłany: Sob 11:08, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
mam podobnie
ale żałuję, że zrobiłam w trzeciej. teraz myślę, ze lepszym układem by było skolonizować np. po dwie w otrzymanej galaktyce, dwie gdzieś na drugim jej końcu, ale też obie w tym samym układzie słonecznym, a potem w innych galaktykach ale też po dwie ewentualnie.
wprawdzie łatwiej namierzyć takie zgrupowane obok siebie, ale blisko i dla transportów surówki i dla podstawki.
Ja po lekturze FAQu oGame zrobiłam sobie po jednej w drugiej, trzeciej i piątej galaktyce i to jest beznadziejne - dobre tylko na chwilowe ucieczki, ale ciężko transportowac cokolwiek i robić fs-y. Zwłaszcza gdy zabraknie np. deuteru a tu ataki co chwilę
jest gdzies kalkulator ile się straci po zniszczeniu kolonii juz trochę zabudowanej? ale taki, gdzie sie tylko wpisuje co się ma, a nie trzeba samemu walczyć z przelicznikami?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:49, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja robię tak, że 2 planety mam w tym samym układzie, a reszta po 100 układów dalej.
po co mają być obok siebie? trochę to głupie. ma si większe zasięg.
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:53, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam po dwie w galaktykach co dwie czyli 2 planety w 1 gali blisko siebie potem jedna mam w 2gali, nastepne w 4 gali, dwie w 9gali i 1 w 7gali ale tam szykuje juz powoli druga planeta ostatnia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Sob 13:32, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
kurcze w tylu galach mieć planetki tyle fs trzeba robić , widzę że macie wolnego czasu od groma
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Barbidou
Gość
|
Wysłany: Czw 21:26, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Z poradnika oGame
KOLONIZACJA
Po co i jak kolonizować?
Każdy gracz na początku gry posiada tylko jedną planetę (zwaną planetą macierzystą lub planetą matką), której średnica to 12800 km a liczba pól to 163. Prędzej czy później trzeba powiększyć swoje imperium poprzez zasiedlanie innych planet (czyli kolonizację). Nowo zasiedlona planeta to kolonia. Oprócz planety matki można mieć maksymalnie 8 kolonii. Do skolonizowania planety potrzebny jest Statek kolonizacyjny. Oczywiście do zbudowania tego statku potrzebne są odpowiednie badania i budynki (szczegóły zakładka Technika w grze, jego cenę możesz poznać w temacie Cennik.
Gdzie kolonizować?
W trakcie budowania statku (a nawet wcześniej) warto zastanowić się nad umiejscowieniem przyszłej kolonii. Blisko położona kolonia (ten sam lub najbliższe układy) to krótki czas transportu surowców (czy też floty) ale też większe szanse na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Daleko rozrzucone kolonie to dobre bazy wypadowe dla floty (czas od wystartowania floty do zaatakowania planety wroga jest krótszy niż w pierwszym wariancie, ale wzrasta czas transportu surowców) oraz mniejsze prawdopodobieństwo na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Warto też zastanowić się nad umieszczeniem kolonii w innych galaktykach. Z jednej strony można dzięki temu zwiększyć obszar działania swojej floty, z drugiej strony w razie ciągłych ataków na planety w jednej galaktyce można ewakuować flotę i zasoby na kolonię w innej galaktyce. Przy wyborze konkretnej planety warto pamiętać o tym, że planety z pozycji: 1-3 są najcieplejsze, 4-6 mają największą szansę na dużą liczbę pól, 13-15 charakteryzują się największym wydobyciem deuteru.
Zaczynamy kolonizację
Kiedy statek jest już zbudowany korzystając z zakładki Galaktyka trzeba znaleźć jakąś niezamieszkaną planetę (przy numerze takiej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i zapamiętać jej współrzędne. (UWAGA: Nie można kolonizować planet zamieszkanych przez innych graczy. Księżyców, nieważne czy to własnych czy innych graczy, też się nie kolonizuje.) Następnie w zakładce Flota trzeba wybrać Statek kolonizacyjny, wspomniane wyżej współrzędne oraz misję Kolonizuj.
Do Statku kolonizacyjnego można dołączyć również inne statki, jednak jedyny przydatny statek w takiej flocie to transportowiec (może być potrzebny do przewiezienia paliwa przy kolonizowaniu planet w odległych galaktykach ze 100% prędkości). Dołączenie do Statku kolonizacyjnego Myśliwców, Krążowników czy innych statków bojowych mija się z celem, gdyż Statek kolonizacyjny podczas swojego lotu i kolonizacji nie może być przez nikogo zaatakowany. (UWAGA: Do statku kolonizacyjnego pomimo tego, że posiada 7500 jednostek ładowności nie umieszcza się żadnych surowców, gdyż przepadną przy udanej kolonizacji! Taka ilość miejsca w ładowni została przewidziana na deuter, którego dość duże ilości Statek kolonizacyjny spala przy dalszych lotach.) W zależności od położenia planety oraz procentowej prędkości kolonizatora czas do skolonizowania planety może wynosić od półtorej godziny aż do kilku dni (np. kiedy statek kolonizacyjny leci z 1 do 9 galaktyki przy 10% prędkości).
W momencie osiągnięcia planety docelowej możliwe są trzy sytuacje.
1. Planeta jest niezamieszkana więc następuje jej kolonizacja. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, znalazł nowa planetę i rozpoczyna jej zasiedlanie."
2. Planeta jest zamieszkana. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, tam nie znajduje się żadna planeta. Przygnębieni osadnicy wracają z powrotem." Statek kolonizacyjny (wraz z innymi statkami) wraca na planetę, z której wyleciał. Do sytuacji tej dochodzi, gdy ktoś wcześniej zdążył skolonizować planetę.
3. Gracz posiada już 8 kolonii (czyli maksymalną ich liczbę) a ta planeta mogłaby być 9-tą. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, i stwierdził, że planeta warta jest skolonizowania. Krótko po rozpoczęciu zasiedlania planety nadeszła jednak wiadomość, że nastały niepokoje społeczne w świecie ojczystym, bo mocarstwo jest za duże i ludzie wycofują się." (możliwe, że zamiast tego pojawi się komunikat taki sam jak w przypadku numer 2).
Skąd pewność że kolonizacja się udała?
Jeżeli dojdzie do pomyślnej kolonizacji nowej planety (czyli przypadek numer 1) otrzymasz stosowny komunikat a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta.
Co się stanie z kolonizatorem oraz innymi statkami wysłanymi wraz z nim?
Wszystkie statki towarzyszące Statkowi kolonizacyjnemu zawrócą na planetę, z której wystartowały. Statek kolonizacyjny zostanie przetworzony na pierwsze surowce, które znajdą się na planecie (będzie to 500 metalu i 500 kryształu) i nie będzie można go już użyć do ponownej kolonizacji (UWAGA: Jeden Statek kolonizacyjny może posłużyć do skolonizowania tylko jednej planety!).
Czy kolonizacja nowej planety wpłynie na moją ilość punktów?
Za samo skolonizowanie planety nie są otrzymywane żadne punkty. Wręcz przeciwnie: w związku ze zniszczeniem statku kolonizacyjnego stracisz w statystykach w dziale "Punkty" 40 punktów oraz 1 punkt w dziale "Floty".
Jak zmienić nazwę skolonizowanej planety?
Domyślnie każda z nich otrzymuje nazwę "Kolonie". Możesz ją zmienić na dowolną nazwę w zakładce Podgląd, klikając napis Planeta "Kolonie". Wpisz nową nazwę i naciśnij przycisk "Zmień nazwę:".
Czy każdą skolonizowaną planetę opłaca się zachować?
Warto zapoznać się z wielkością nowej planety. Planety powyżej 200 pól są duże i opłaca się je mieć. Planety 100-200 to "średniaki", natomiast planety o liczbie pól mniejszej niż 100 są małe i ich posiadanie może przynieść korzyści tylko wtedy, gdy przydzieli sie tej planecie jakieś konkretne zadanie np. wydobywanie (przy bardzo małych planetach - do 40 pól - może to być tylko jeden surowiec) lub produkcję statków. (UWAGA: Nie istnieje żaden sposób poznania wielkości przyszłej kolonii, wielkość koloni jest losowana każdorazowo przy kolonizacji planety!).
Oto schemat wielkości planet w zależności od pozycji.
Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pól.
Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pól.
Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pól.
Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pól.
Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pól.
Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pól.
Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pól.
Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pól.
Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pól.
Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pól.
Bardziej opłaca sie porzucanie kolonii małych i wysyłanie kolonizatorów do skutku (do chwili uzyskania dużej ilości pól, nawet ciągle w to samo miejsce, niż późniejsze usuwanie planety, która już się zabudowała. Zwłaszcza jeśli ktoś planuje dłużej pograć.
Jak porzucić kolonię?
Każdą kolonię (ale nie planetę matkę!) można w porzucić w dowolnym momencie gry. Porzuca się nie tylko bardzo małe planety (do 40 pól) ale też te, które ze względu na swoje położenie utraciły pierwotne znaczenie strategiczne im przypisane. Pierwszej koloni nie warto porzucać nawet jeżeli jest mała (można przecież to zrobić później kiedy liczba kolonii zbliży się lub osiągnie wartość 8 ).
Porzucić kolonię można z zakładki Podgląd poprzez kliknięcie na nazwę kolonii. Do potwierdzenia potrzebne jest wpisanie hasła, które jest używane do logowania się (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!").
Jak szybko rozwinąć kolonię?
Każdą kolonię można zabudowywać korzystając tylko z tego, co po sobie zostawił Statek kolonizacyjny jednak potrwa to bardzo długo. Dlatego zaraz po uzyskaniu komunikatu o pomyślnym skolonizowaniu planety warto tam wysłać transportowce z surowcami (na kolonii nie potrzebujesz Stoczni orbitalnej aby statki mogły tam lądować lub startować). Wysyłając transportowce można wybrać misję Transport lub Stacjonuj. Pierwsza sprawi, że flota dostarczy surowce i powróci na planetę, z której wystartowała. Drugą misję wybiera się po to aby statki zostały na kolonii i wyładowały tam surowce (w tym również połowę paliwa zabranego przy starcie). Taka stacjonująca na kolonii flota może się przydać do ewakuacji surowców, gdyby ktoś ją zaatakował. Trzeba jednak pamiętać o szybkim wybudowaniu syntezatorium deuteru lub dostarczeniu tam tego surowca by flota mogła ruszyć.
Jeżeli dysponuje się dużą ilością transportowców i surowców to najlepiej najpierw postawić kilka poziomów Fabryki robotów a dopiero potem przystąpić do budowy kopalni i innych budynków (dzięki temu można w dość "krótkim" czasie osiągnąć "wysokie" poziomy kopalni).
Co się stanie z moimi budynkami po kasacji kolonii? Odzyskam jakieś surowce?
Porzucenie planety nie zwróci ani Statku kolonizacyjnego, ani surowców wydanych na tej planecie, czy to na budynki cywilne czy obronne, a dodatkowo zostaną odjęte punkty uzyskane za te budynki. Po porzuceniu planety przez najbliższe 24 godziny (ten czas może wynosić nawet 48h) w widoku Galaktyki w polu "Nazwa planety" będzie widniał napis Porzucona Planeta (więcej szczegółów PORADNIKI - Rozwój imperium, walka i obrona, szpiegownie, post Porzucona Planeta). Po upływie tego czasu planeta znowu nadaje się do kolonizacji.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Tomhorn
Administrator

Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Tylko mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:53, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A ja trafiłem planętkę na 5 pozycji która ma 302 pola ale wcześniej straciłem 5 kolonizatorów bo gdzie poleciałem na 4 lub 5 pozycje to wielkość planet była od 140 do 196 pól więc czym więcej lotów tym planetki mogą być większe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
skamikaze
Administrator

Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 334
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Tylko mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:30, 01 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
ja mam 3 planety w układzie z matką (razem 4) 2 w drugiej gali ( w jednym układzie) i 2 w trzeciej gali (też w jednym układzie) pozwala mi to na swobodne pilnowanie surki przed farmieniem. Tzn transporterami latam z surką z planety na planetę i jak już mam odpowiednią jej ilość ładuję w budowę. To jest lepszy sposób od rozbudowy magazynów i czekaniu... aż Cię zfarmią Mam jedną planetę na 3 pozycji co ma zaledwie 75 pól ale jej na razie nie porzucam, każda planeta jest dla mnie ważna i spełnia na razie jakieś tam zadanie. Jak będę w TOP gdzie nie odczuję za bardzo straty punktowej z porzucenia planety to ją rzucę... a mam na niej stocznia lvl 12, laboratorium lvl 12, nanity lvl 3 i w przyszłości planuję zrobić na niej rozwój grawitonów bo planeta jest b.gorąca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|